søndag 10. juni 2007

Kanotur

Husmaling fikk være husmaling, vi måtte ha litt fri. Kanoen ble surret fast til bilen, og vi la i veg ut i ødemarken. Til vår store lykke var det noen som hadde laget en vei der. Og som om ikke det var nok, de hadde demmet opp et fantastisk stort vann med mange små øyer.

Vannet heter Store Dragstsjøen, og været var upåklagelig. Solen, med et kjølig drag fra vannet, gjorde temperaturen perfekt.


Vi padlet ut til en fin øy hvor vi overnattet. Fantastisk mat (bålstekt laks, potet og tilbehør) ble servert av min kommende hustru. Til frokost serverte hun stekt egg med bacon. Jeg har tydeligvis ingenting å klage på her :o)
Marit badet i det "varme" vannet, mens jeg nøt tilværelsen på land. Til mitt forsvar (så jeg ikke blir stemplet som en pingle) må det påpekes at vi begge badet sist vi var her... :o)
Til slutt et lite solnedgangsbilde
Lørdag bar det hjemover for å male rekkverket på altanen. Ble ferdige rett over kl 24, så det var like før det var snakk om søndagsarbeid... Fysj og fy!!!

6 kommentarer:

John Gudmund sa...

2 påpekinga!
1. du bada ikkje= du e stempla som pingle..hjelpe lite at du har bada der før ein gang. veldi dåli argument.
2. du sa jo faktisk at du blei ferdi rett over kl24. ergo. d va faktisk søndagsarbeid! = fysj og fy!! :)
men bortsett fra d såg d jo ut som d va knalle go tur! å at d e bestått prøve som hustru. om d kjem t å halde c i d lange løp gjenstår å sjå men:)

Nils Ingar sa...

kanotur = bra tiltak:) Ser forsåvidt ut som Marit har samme vinterpelsen som me, vi bleike deilige...

Anonym sa...

Hei, jeg er ny her. Jeg fikk tips om denne bloggen fra "singel mann Moholt" så jeg tenkte bare å si hei og sanne med i at det så ut som en fin kanotur. Jeg kommer tilbake med mer senere for nå skal jeg sove straks.

Anonym sa...

Kjempebra!!!

Anonym sa...

hei! kommentar til ønkelista: hva med elektisk pepperkvern med lys og lyd?? veldig gøy, og litt slitsomt... et mer seriøst forslag: kaffetrakter er ut, nå er det presskanne som gjelder!! -lager definitivt den beste kaffen, men litt mer å rydde etterpå... + at den ikke trenger å stå fremme på kjøkkenbenken!!
-ellers har jona lært å dreie 360 grader! bruker ca en time på en runde... så ut som deilig kanotur, vi skal prøve oss på telt-tur til helgen!
catharina

Nils Ingar sa...

de må sjå til å få opp eit "søtt bilde" av de to på bryllupssida, tykkjer eg er obligatorisk på ei bryllupsside