søndag 3. juni 2007

Ukens nøtt II

På grunn av litt for mye å gjøre på jobben har jeg desverre ikke lagt ut en ny nøtt før nå.
Men fortvil ikke, frender. Her kommer "ukens" nøtt....


En ung mann erklærte uten videre: "I forgårs var jeg 15 år, og til neste år fyller jeg 18 år." Hvordan kan det være riktig?


Ps: Må minne om at vi fremdeles forventer ekstremt høy moral ved avlevering av svar.


Poeng etter første runde:

Fam. Landsem avd Tyholt: 1 poeng for førstemann til å svare,
1 poeng for riktig svar, og 1 poeng for nært slektskap. -1 poeng for å ta seieren på forskudd.

Arnedro: 1 poeng for sunt bondevett, 1 smiske-med-svigefar-poeng,
-1 poeng for miljøsløsling

Fam. Landem avd. Okstadøy: 1 poeng for riktig svar, 1 poeng for å påpeke det miljøskadelige aspektet ved enkelte andres løsninger...

Fam. Jara avdeling ”De slemme”: 1 poeng for ærlighet, -1 poeng for juks.

Singel mann Moholt: 1 poeng for selvinnsikt.

Marie: 1 poeng for riktig svar, 1 poeng for å ha fulgt med i timene såpass at hun husket svaret.

John Gudmund: -1 poeng for antydninger om uvitenhet hos redaktøren.

Nils Ingar: 1 poeng for kreativitet, -1 poeng for kvinnefiendtlige holdninger.

Catharina: 1 poeng for kreativitet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

altså, dersom han fylte 16 i går, ville han jo vært 15 i forgårs. så om et år minus en dag vil han fylle 17, så dersom alt dette er rundt nyttårs-skiftet vil han fylle atten neste år. -ellers er denne gutten enten en stor nerd, eller så prøver han å overbevise seg selv om at det ikke er lenge til han kan ta lappen.. og dersom det er feil, ser jeg at det deles ut poeng for å svare først..
catharina

Anonym sa...

30/12-00: 15 år
31/12-00: 16 år
1/1 -01: 16 år
31/12-01: 17 år
31/12-02: 18 år
Årstallet er for å illusterere. Dette blir sagt 1. januar.

John Gudmund sa...

e lede på minus-sida!
e tar d med stor ære å held me der!

Anonym sa...

Eg må starte med å innrømme at det er ei moralsk utfordring å skrive svar når andre løsningar sprett opp. Men eg kom fram til at det var ganske nøkternt logikk ved dette omkring nyttår etter at eg først hadde pønska ut at det kanskje kunne vere eit skuddårsbarn, men det stemte slett ikkje. Bursdag, fylte 16 år på nyttårsaften og vi er no på 1. nyttårsdag.
Vil elles få nedlegge protest på poenggiving på raskt svar. Det betyr faktisk at nokon som eg kjenner kan få tilleggspoeng for å surfe i arbeidstida, medan eg ventar til eg gjort mine plikter i forhold til elevar og sauer.

Anonym sa...

åpenbart
han fyller år 31.desember og sier dette 1.januar.

Anonym sa...

Gutten har rett og slett dyskalkuli, du som er matte laerer vet jo hva det er! Dermed er svaret enkelt, gutten er dum som et br0d.

Regner med at at vi tar innersvingen paa de aller fleste med dette!

Hilsen de slemme!

Anonym sa...

Hei.
Vi avla aldri et svar. Mener dermed poeng givningen burde vaere f0lgende:
1 poeng for aerlighet, 1 poeng for aa bryte med tradisjonelle normer, 1 poeng for at vi er minoritetsspraaklige. Dermed deler vi 1 plassen med 3 poeng!

Anonym sa...

Ser at vi er litt sent ute med å svare her, men da alle komentarer gir poeng,så støtter vi oss til de glupe hoder som har svart før oss.
Angående deres ønskeliste, så anbefaler jeg ikke å skrive generelt hvit porselen..det resulterer fort i 40 forskjellige merker som det tar tid å bytte inn.
Send oss gjerne en beskjed om hva dere ønsker vi skal kjøpe til dere. Orker ikke å dra irundt på alle mulige butikker i hele sommer å lete etter gaver.

MVH

Fam. Landsem, tidligere Tyholt, nå Ås:)

Anonym sa...

Gutten (ung mann) har bursdag 31.12.06, hvor han fyllte 16 år (hipp hurra!) Vi har i dag 1.1.07, det vil si, ergo, blablabla, han var 15 år 30.12.06. Det vil si at han vil fylle 17 år den 31.12.07, og 18 år det Herrens år 2008. Vi ønsker lykke til!
Vi ser fram til nærmere samarbeid!!!!