torsdag 10. mai 2007

Tilbake fra Spania

Da har jeg (Håvard) omsider kommet tilbake fra Spania. Kort oppsummering av turen: varmt, fin tur, godt å være hjemme. Så det så.

Følgende ble tatt med fra Spania: 2 gaver til Marit (det ligger også igjen en i Spania et sted...), bursdagsgaver til min far og bror, sko til meg selv, og noen svært morsomme magebakterier (brukte nesten to dassruller i går).

Pga mangel på annen embalasje (og tid) måtte sitrontreet pakkes i denne kofferten (bilde til venstre). Utrolig hva man klarer ved bruk av list og en liten dose makt. (Må ærlig innrømme at jeg ikke trodde det skulle overleve reisen.)
Vi har store visjoner om at dette treet skal stå i hjørnet av kjøkkenstuen, der det får mye sol. Er spent på om det klarer seg med solmengden som er i Norge o.l., men... optimismen lenge leve. Bare Marit beskjærer det, så skal alt gå bra (normalt blir det kanskje 3-4 meter høyt). Oppdatering om sitrontreet, dvs om det i det hele tatt kommer seg etter reisen, kommer senere.

Bilder fra Spania:

Bildetekst:
Borgen i Alicante, en grei liten fyr jeg traff en morgen, fiesta i Caravecha de la Cruz (ca skrivemåte), palentologisk museum, kirka i Novelda, detaljer fra samme kirka.
Ja, jeg vet bildene har litt dårlig snitt osv, men det får så være.